Simple reguli de comunicare

În dezordinea organizată ce mă înconjoară, reuşesc să ţin o agendă telefonică updatată şi bine pusă la punct. Prefer să ştiu totdeauna cine mă sună, aşa că încerc să memorez pe cât posibil în telefon numerele de telefon ale clienţilor şi partenerilor de afaceri cu care comunic mai des. Din ciclul „How to” am învăţat încă de la început cât de importantă e atitudinea şi modul în care îţi tratezi partenerul de comunicare, egal dacă e vorba de o discuţie telefonică sau de o întrevedere faţă în faţă. În ceea ce priveşte prima situaţie, sunt două reguli pe care le aplic întotdeauna şi care dau rezultate:

1. când mă sună un client cu care comunic destul de des prefer să îi răspund direct cu un vesel „Bună ziua dl. Ionescu” decât cu un sec Alo. Şi mie îmi place când sunt recunoscută la telefon şi întâmpinată prietenos, tind să cred că şi altora li se aplică regula asta. In plus e cunoscut faptul că în general, oamenilor le place să le fie pronunţat numele, aşa că atâta timp cât nu se face abuz, e o tactică bună de a îmbunătăţi comunicarea.

2. În timpul convorbirii telefonice zâmbesc şi păstrez un ton prietenos (desigur în măsura în care este o convorbire amiabilă şi nu e necesară o poziţie mai în forţă). Zâmbetul la telefon chiar „se vede” şi poate schimba mult în bine atitudinea interlocutorului.

Sunt nişte reguli simple, dar care din păcate nu îşi găsesc des locul în agitaţia de zi cu zi.

3 răspunsuri

  1. Ei… Eu spun „alo!” de asa maniera ca se simte prin fir zambetul si starea mea… 🙂
    Ma buseste rasul cand cei mai multi colegi imi zic ca as fi fost buna de 89.89… Am asa o voce simpatica si calda la telefon…
    Am oameni carora le raspund din start cu „ce faceti dumneavoastra?” sau „cu ce va pot ajuta?”…
    Dar cred ca cel mai important lucru e sa ii trezesti omului de la capatul celalalt un zambet…
    Deci, da… Super articol! Si super atitudine!!!

  2. Multumesc:)
    Ma bucur sa aud ca suntem multi zambareti!

  3. Bun articol! Imi place mesajul transmis. Si eu merg pe principiul zambetului. In plus, imi place sa multumesc tuturor vanzatoarelor cu care intru in contact, sa le urez o zi buna…

Lasă un răspuns

