Ce facem cu clienţii neserioşi?

Iulian are un post care m-a pus pe gânduri (îl găsiţi aici). Ce facem atunci când un client cu care am stabilit ceva şi pentru care am muncit se răzgândeşte, nu mai vrea materialul şi cu atât mai puţin e dispus să plătească? Îl demascăm, îi facem reclamă proastă sau înghiţim în sec si sperăm că la următorul nu se va întâmpla la fel? Care ar fi cea mai bună cale de rezolvare a unor astfel de situaţii şi de educare a celor implicaţi, astfel încât să putem dezvolta cu profesionalism piaţa consultanţei? Cum recunoşti astfel de clienţi încă de la început?

2 răspunsuri

  1. Buna,

    astazi am gasit acest blog, il citesc de la cap la coada, mai ales partile referitoare la consultanta / finantari UE etc. Kul!

    Solutia pt. mine este sipla. NU incep munca pana cand nu plateste. :o) Nu merita sa lucrez gratis (doar pe success fee)…

  2. Mă bucur că m-ai găsit, încerc să abordez subiecte interesante şi cât mai mult din domeniul meu de activitate.
    În ceea ce priveşte clienţii, mai ales în finanţări, succes fee-ul e o problemă delicată. Din păcate pentru piaţa de consultanţă mulţi au procedat aşa în trecut şi acum eu una mă trezesc cu destul de mulţi noi clienţi care au fost lăsaţi baltă la jumătate de foştii consultanţi (de care în multe cazuri nici nu mai dau pentru că au dispărut de pe piaţă). Cred că succesul proiectului e un risc care trebuie împărţit între client şi consultant, asta responsabilizează ambele părţi.

Lasă un răspuns

