Back from vacanţa 3

Anul ăsta a fost plin de vacanţe, asta aşa, să îi fac în ciudă crizei şi să îi arăt că nu mă sinchisesc de ea.

Am început cu Veneţia în martie, parte din Europa în iulie iar weekendul ăsta am lenevit la vecinii bulgari, unde nu ajunsesem până acum. Nu sunt fan al zăcutului la soare, aşa că am ales totdeauna ca în vacanţă să vizitez locuri noi şi interesante. Dar săptămâna trecută m-a lovit nebunia şi am făcut rezervări pentru 3 zile la Sunny Beach, la Iberostar. Bună alegere! Hotel fain, cu personal foarte amabil, camere frumoase, mari şi curate, servicii ireproşabile, mâncare  bună şi din belşug, într-un cuvânt 3 zile perfecte. Staţiunea în schimb nu mi-a plăcut, e zgomotoasă, făcută în grabă şi fără noimă. Dacă ieşi din perimetrul hotelului dai de spaţii verzi neamenajate, garduri vii neîngrijite, multe hoteluri încă în construcţie. Faleza e un mic bazar şi cu greu îţi faci loc printre miile de turişti. Plaja ok, ieri au fost valuri mari aşa că am profitat şi ne-am luptat cu ele un pic.

Drumul până acolo e bun, am făcut 5 ore din Bucureşti, e liber şi plin de verdeaţă, o bună bucată se merge pe coastă. Am ajuns mai repede decât aş fi ajuns de pe litoralul nostru.

Una peste alta, le dau dreptate celor care preferă Bulgaria României (în discuţia asta nu intră Grecia, Spania sau altele asemenea, doar noi şi vecinii noştri care acum câţiva ani se asociau câte doi să cumpere un pui, de săraci ce erau). 1-0 pentru ei, ne-au furat toţi turiştii nemţi, ne-au luat până şi pe noi, aştia mai puţini patrioţi. Dacă îi ajungem?? Hmmm…ei o au pe asta cu all inclusive. Şi merge, pentru că, din amabilitatea staffului hotelului deduc că sunt destul de bine plătiţi. La noi nu o să meargă. Pentru că patronii de hotel preferă să plătească prost angajaţii şi să îi convingă cu câştigurile fabuloase din bacşişuri. Care se dau atâta timp cât plăteşti la fiecare masă. E simplu. Eu una prefer să plătesc o dată şi apoi să nu mă mai intereseze, să nu stau la fiecare masă să calculez cât să las bacşiş, cât nu, dacă e mult sau puţin, etc. Am aceeaşi filozofie şi cu spitalele private, dar asta e altă discuţie şi o las pe o dată viitoare.

3 răspunsuri

  1. poate ca suna sinistru dar cred ca tara asta nu o sa se faca bine niciodata….bulgarii, ca si restul, stiu ca nu se poate ca faci bani doar inseland…singurii care cred cu tarie asta si ca atare au facut din asta modul lor de lucru sunt cei de pe litoralul romanesc. am decis mai demult sa nu mai fiu pacalit de sarlatanii astia si nu regret deloc. e absurd sa platesc ca sa fiu umilit…felicitari pentru decizii.

  2. Corect, Iulian, ai pus punctul pe i!

  3. Iberostar e oricum lant international, era de asteptat sa aiba niste standarde!

Lasă un răspuns

