Cu mirare despre finanţările nerambursabile

De două zile citesc şi mă minunez… avem probleme cu accesarea fondurilor structurale pentru că pleacă funcţionarii din sistem către privat…cel puţin asta e ideea articolului din Hotnews…îl găsiţi aici.

Ce mă minunează şi mai mult însă sunt comentariile la articol, în special cele cu: „eu câştig 1000 de lei, cum să îmi pun semnătura pe proiecte de câteva mii de euro”. Mentalitate de funcţionar român. Îi invit pe toţi în consultanţă în mediul privat, unde vor câştiga ceva bănuţi în plus şi vor lucra la aceleaşi proiecte, vor fi responsabili pentru ele (singuri, nu împreună cu 5 colegi de la alte departamente care şi-au pus şi ei semnătura şi cu care pot juca leapşa cu responsabilitatea), şi vor trebui să se descurce cu clienţii nemulţumiţi şi deranjaţi de faptul că proiectul lor, în loc să fie deja în implementare, e încă blocat pe masa unui funcţionar care nu vrea să îşi asume responsabilitatea.

Asta e ţara în care trăim, din păcate. Evaluările de la firmele mari pe POS CCE sunt blocate pentru că se cauta evaluator extern. Asta de prin aprilie, tura 2 de licitaţie, că prima, demarată în decembrie, a fost anulată. De vreo lună pare că a fost găsit, dar lung e drumul contractului până la semnare în birourile sufocate de birocraţie de la minister. Aşa că stăm şi aşteptăm, am luat o şampanie şi în curând vom sărbători un an de la depunerea proiectelor, proiecte care se odihnesc liniştite prin cine ştie ce colţ de birou. Asta în cel mai bun caz, că s-a întâmplat şi altfel.

6 răspunsuri

  1. cata nonsalanta: ” „Vad ca nu ati accesat la parcuri, pe fondul de mediu. Chestiunea din august 2008, care se referea la infiintarea si amenajarea de parcuri si zone verzi nu s-a terminat. Am sa va spun si de ce nu s-a terminat. Pentru ca 367 de dosare depuse le-am gasit, acum trei saptamani, intre chicineta si WC, la etajul unu, la minister. La un moment dat, am intrebat daca s-a terminat aplicatia si unde sunt dosarele. Nimeni nu stia. Le-am gasit. Acolo erau”, declara ministrul…ne mai miram de ceva?

  2. exact, Iulian, din pacate auzim tot felul de (pove)stiri negative si mai putin din cele care sa ne faca sa exclamam: „uite domne’ ca se poate totusi!”

  3. oare in 2013 cand vom trage linie vom avea macar ceva rezultate pozitive?

  4. Da, si eu am citit articolul cu pricina… Sincer, mie mi se pare ca oricare ar fi salariul pe care il iei, responsabilitatea si etica ta profesionala ar trebui sa fie principalul ghid in viata…
    Am o prietena extraordinara: semna prin 2003, la mijlocul lui PHARE pentru peste 180 mil de Euro pe an… Motto-ul ei si al colegilor era: „ce mi se poate intampla mai rau… ajung la inchisoare… am papica gratis, somn de voie, munca de la 8 la 3…”
    Nu am castigat dintotdeauna cat castig acum – iar pre vremea cand nu castigam cat castig acum, se intampla sa si muncesc mai mult.
    Parerea mea proprie si sincera si la care tin enorm este ca in public, daca vrei, poti sa inveti intr-un an mai mult decat in 5 ani de consultanta. Accentul se pune, evident, pe „daca vrei”…

  5. Melania, bine ai venit!
    „Daca vrei” e din pacate ceea ce ne opreste de obicei sa evoluam. Iar in ceea ce priveste lucrul in sistem public, desi nu am incercat decat oarecum tangential, tind sa cred ca e la fel ca la majoritatea facultatilor particulare: profesori buni, materii ok, sistemul si colegii sunt cei care te doboara…

  6. Bine v-am gasit…
    Eu am incercat lucrul in sistemul public, fiind consultant pentru o institutie publica… Eram asistenta tehnica si am decis, impreuna cu beneficiarul, ca asa e cel mai bine.
    Ce pot sa spun? Am numai cuvinte de lauda pentru oamenii astia, desi sunt cu vreo 10 ani peste varsta mea, in medie si au idei putine si fixe… Da’ bune…
    C’est la vie!

Lasă un răspuns

