Companiile şi importanţa gestionării responsabile a conflictelor interne

Aşa cum am mai spus, sunt fană a lucrului în companii mici. Sunt convinsă că şi firmele mari şi multinaţionalele au rolul lor şi că sunt persoane a căror personalitate şi stil de lucru se pretează cel mai bine acestui tip de organizaţie, experienţa mea însă într-o astfel de companie s-a lăsat cu o semidepresie. Poate am fost doar un caz nefericit, nu ştiu însă dacă voi mai încerca vreodată să aflu adevărul.

Problema în organizaţiile mici, mai ales la început, este că totul este mult mai personal iar pentru manager gestionarea corectă a oamenilor şi a relaţiilor dintre aceştia devine o adevărată provocare. Din păcate, de multe ori managerii îşi focusează atenţia exclusiv asupra clienţilor şi a cifrelor, uitând că acestea depind în mod direct de oamenii din subordine. O organizaţie mică se caracterizează prin flexibilitate însă tocmai acest avantaj poate uneori lucra împtriva binelui companiei, atunci când este diferit perceput de către angajaţi şi când graniţele libertăţii nu sunt la fel înţelese.

De foarte puţine ori însă vina este exclusiv a angajaţilor pentru că aceştia pot fi, fiecare în felul lui, bine intenţionaţi în acţiunile lor. Într-o companie mică managementul superior (şeful mare, patronul, domn director sau cum s-o numi el) trebuie să se implice cu responsabilitate în gestionarea resurselor umane, mai ales că un specialist sau un departament de HR lipsesc în majoritatea cazurilor. O companie mică depinde într-o foarte mare măsură de oamenii care o compun, mai ales că nu beneficiază, spre deosebire de firmele mai mari, de o anumită inerţie şi de o structură şi proceduri bine definite. Este aşadar important de a se urmări cu atenţie orice situaţie tensionată care apare pentru că este de ajuns un mic astfel de conflict pentru a se declanşa o situaţie destul de critică. În astfel de cazuri este necesară intervenţia obiectivă a superiorului în rol de mediator pentru a clarifica şi aplana o situaţie ce ar putea să degenereze şi să ducă în timp la o scădere de productivitate şi la o cooperare mult mai slabă între departamente/angajaţi (în funcţie de specific şi de gravitatea conflictului este posibil ca cele două tabere să polarizeze angajaţii la nivel de departamente). Sfaturile sunt desigur pentru manageri care rezonează cu angajaţii lor, în cazuri contrare este posibil ca situaţiile conflictuale între angajaţi să fie depăşite foarte uşor pentru că aceştia sunt uniţi în faţa unui „inamic comun”, şeful.

Anunțuri

Un răspuns

  1. lectura placuta si utila…multam…astept ceva opinii si despre multinationale si despre rezolvarea unor probleme acolo

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: