Parfumul de la Douglas: uite prețul, nu e prețul

Am așteptat până după Sărbători ca să scriu un post mai supărat, nu de alta, dar întâmplarea în sine m-a enervat destul de mult, n-avea rost să mă mai enervez încă o dată în scris.

Așadar, doamnelor și domnilor, un nou episod din binecunoscutul serial din Românica „Te-am mințit, te-am vrăjit”. Guest star: magazinul Douglas din Unirea. Tema centrală: uite prețul, nu e prețul 🙂

***

În cea mai mare parte a timpului, „mulțumită” unei rinite care nu îmi dă pace deloc, nu am miros. Da’ deloc, nu așa. Poți să mă scufunzi în parfum și nu simt nimic. Din când în când însă, pentru vreo 10 minute, am un nas funcționabil și atunci trebuie să profit și să ma grăbesc dacă vreau să cumpăr ceva mirositor.

Și uite așa, înainte de Crăciun, cum mă plimbam eu agale prin Unirea, simt o adiere frumos mirositoare….yuppy…2 scări, 3 scări, hopa țopa repede în Douglas să îmi refac stocul. Merg țintă la un parfum de la Burberry, îmi plăcea poza de pe cutie și aveam impresia că mi se potrivește. Simțul olfactiv începe să mă părăsească încet încet, rezist eroic asaltului d-șoarei de la raft care mi-l laudă în fel și chip, studiez eticheta, fac 2-3 calcule și mă înființez la casa de marcat. Mi se cer 255, plătesc conștiincioasă, mă întdrept spre ieșire, când brusc mă lovește gândul ăl de pe urmă: mă mai uit o dată la etichetă și văd 225, mai verific bonul o dată, 255, fac stânga împrejur și mă înființez din nou la casă.

Și aici începe distracția: două vânzătoare mă interoghează scurt și neîncrezător: ce s-a întâmplat? ah, nu se poate! da unde e eticheta, de ce ați dezlipit-o?! – Nu eu dragăță, colega ta! și tot așa până când se concluzionează sec: întradevăr, s-a făcut o eroare, ne cerem scuze. Nu putem să primim parfumul înapoi, e foarte complicat, cel mai bine vă luăm pe Dvs. de mânuță și vă ajutăm să vă alegeți altceva de 255 de lei, dacă nu vreți să rămâneți cu parfumul Burberry. Și uite așa m-au plimbat de la una la alta, de la raft la raft, fără să își asume cineva cu adevărat vreo responsabilitate, nu tu un „s-a greșit, asta e, schimbăm prețul la raft, punem din buzunărașele noastre diferența și Dvoastră. mergeți acasă liniștită, ne cerem scuze” Nada de nada. Până la urmă am ales altceva și m-am întors la casa de marcat să facă foaie de retur. Motivul bifat: „alegere greșită”. Întreb și eu, ca tot omul neștiutor: „a fost o greșeală a Dvs. cu prețul, nu am eu o problemă să mă răzgândesc de 100 de ori. De ce nu treceți motivul real?” și răspunsul dulce al vânzătoarei: „Domnișoară, văd că insistați….Dacă vreți să faceți reclamație n-aveți decât, să știți însă că mai devreme ați vorbit cu managerul de vânzări pe România și mai sus nu ajunge oricum”. MINUNAT! Vă spun, MINUNAT!

Mi-am luat scârbită parfumul și am plecat. Data viitoare voi suna la OPC, am permanent nr. lor de telefon în agendă. De data asta cred că a fost Crăciunul care m-a mai îmbunat un pic, păcat însă că în spiritul Crăciunului în toate magazinele se fac astfel de greșeli total „neintenționate” pentru care, total neintenționat, plătesc fraierii de cumpărători, pentru că ei, de la vânzător la manager de vânzări, sunt toți niște Albe ca Zăpada.

18 răspunsuri

  1. Tipic romanesc! ar trebui sa incepem sa luam atitudine

  2. parca n-are voie si vanzatoarele sa greseasca

  3. @Ligia: nu-i asa?

  4. huh!sunt reprezentante la diferite branduri.si ai catalogat total general:PROST. intradevar erau drepturile tale la alegere.dar de aici pleaca toata „mizeria ” din Romania;totul de la :asa e in toata tara:vanzatoare proaste,gunoi cu carul,tarani inculti…NU.Vina o are cel care ia totul per ansamblu un mare bulshet.Daca erai mai desteapta decat „vanzatoarele” elucidai problema ta majora.huh

  5. @ david
    Dupa ce am citit mesajul tau de 3 ori tot nu am reusit sa iti inteleg argumentatia.
    Anyhow…pe mine una, in postura de client, nu ma intereseaza daca domnisoara de la raft in douglas e reprezentanta, vanzatoare, consilier client, sales agent sau cum or vrea sa se mai numeasca. A trebuit sa cumpar un produs cu un pret mai ridicat si asta pentru ca ei aveau o problema in sistem pe care si-au rezolvat-o pe nervii mei. Nota 4 din partea mea!
    Si da, generalizez, atata timp cat asta fusese a treia intamplare de acest gen din iarna trecuta! In bunul spirit romanesc, nu am avut chef sa inghit in sec si sa trec si de data asta mai departe.

  6. Cred ca ar trebui sa suni la birouri.
    Ai mai fost in magazin?

  7. at least funny.
    din Aucham Militari pana in Douglas te urmaresc angajatele „proaste”.
    jinx….

  8. macar parfumul este de firma? vreau sa imi cumpar u n parfum si am auzit ca in majoritatea magazinelor din rom NU SUNT PARFUMURI DE FIRMA:)))))))) .

  9. mary, mie una mi-a placut mult parfumul..

  10. Buna.
    povestea e putin stilizata, mai ales partea cu managerul de vanzari pe romania:)
    functia echivalenta ar fi area manager;persoana care ocupa aceasta functie nu ar avea de ce sa fie in magazin…
    in plus, UNDE scrie ca ai vorbit cu „managerul de vanzari pe romania” in descrierea ta?
    sunt parti adevarate in povestire si nu pretind ca e o facatura, insa stilizarea si tenta pe care ai dat-o sunt copilaresti.

    • Buna!
      Nu-mi vine sa cred! Conteaza „stilizarea si tenta”?Conteaza fapta, indiferent cum a fost expusa.In locul clientei care ne-a relatat intamplarea, eu as fi sunat din magazinul lor, la OPC. Sa vedem daca pe cei de acolo ii interesa cum a fost relatata povestea sau fapta in sine.

      • Helou.
        ce spun eu e altceva si nu ai remarcat:
        -ea nu a mentionat niciunde cand ” ați vorbit cu managerul de vânzări pe România și mai sus nu ajunge oricum”.
        E vorba de consistenta povestirii, the real facts.
        Conteaza fapta indiferent de cum a fost expusa??
        Pisi, altfel nu vreau sa iti spun, ca sa faci macar acum o diferenta intre un mod si ALT mod de exprimare, conteaza relatarea CORECTA si netrunchiata a intamplarii.
        As paria destul de mult ca e 50% reala.
        Am mai citit unele postari, domnisoare este literalmente asaltata de vanzatorii prosti, orinde face shopping.
        Asta cu mai sus nu ajunge oricum e maxima, deja sunt convins de calitatea dansei de victima a sistemului corporatist.
        Pentru a nu ma erzuma la o simpla contra-argumentare, icearca sa cumperi o prostie ieftina din Douglas si apoi fa-i retur;nu pierzi decat 10 min si te vei edifica.E simplu.

        • Domnule Sorin,
          dat fiind faptul ca ati comentat de 3 ori la acest post, consider ca ar fi timpul sa va raspund.
          Povestirea este exact asa cum s-a intamplat, „the real facts”, ca sa va citez.. Din pacate nu m-am uitat pe ecusonul (daca exista) fiecareia dintre persoanele care m-au trimis de la una la alta spre a-mi alege alt parfum, de aceea, atata timp cat doar la sfarsitul intamplarii mi s-a aruncat fraza cu managerul de vanzari, am relatat-o acolo unde a fost dpdv cronologic.
          Si da, am o problema cu oamenii care nu isi fac treaba asa cum trebuie si nu imi place sa inghit orice nesimtire/prostie doar pentru ca „deh, ce sa-i faci, asta e”. Nu am facut decat sa prezint o intamplare care poate intre timp si-a atins scopul si acum returul la orice „prostie ieftina din Douglas” nu dureaza decat 10 minute si este retur in adevaratul sens al cuvantului.
          Si mai am o problema cu atitudinea agresiva acolo unde nu-i cazul, cum ar fi la mine pe blog, si cu adresarile de tip „pisi”, care nu-mi plac si nu va fac cinste nici Dvs. si nici companiei pe care o reprezentati si o aparati cu atata inversunare.

          • Buna.
            Apelativul „pisi” e pt. d-soara de mai sus, Alexa, pe care o citez <>.
            Cred ca din formulare se poate intelege ca ma adresez ei, si nu altcuiva.
            Imi sustin opinia ca relatarea e truncata,
            Ca o paranteza, dupa ce am citit articolul tau am cercetat in amanunt (am apelat si la un avocat) problema returnarilor de produse.Din pacate in RO nu exista o reglementare clara (exceptand defectele de fabricare sau DOA) pentru returnare.
            De aici si intrebarile succinte din formularul de retur.
            Am mai cautat si retururile din acea perioada si nu vad 225 sau 255 nici sa ma bati.
            De aici si indoiala mea.

  11. Citatul lipsa:
    .

  12. Scuze pentru gramatica, e scris de te telefon cu auto-correct.

  13. Ok, cred ca discutia ar trebui sa se incheie aici pentru ca nu duce nicaieri, atata timp cat ati trecut prin tot registrul, de la poveste stilizata la relatare truncata si mai departe la punerea completa sub semnul intrebarii a intamplarii….
    Am inteles de asemenea de la inceput cui i se adreseaza apelativul „pisi”, insa nu imi plac astfel de adresari intre oamenii care citesc si comenteaza pe blogul meu.

  14. Merg in fiecare an in Germania si primul drum pe care-l fac e in Munchen la Douglas: marfa de calitate, preturi accesibile. Nu mi-as cumpara din Romania nici un parfum, sunt contrafacute, iar preturile pt romani sunt mult mai mari. Unii chiar castiga pe spatele nostru, tot romanii, bineinteles

Lasă un comentariu